nya vindar och friska tag

Den här vintern och våren har känts riktigt tung och mörk. Men i helgen kände jag att det var något som vände. Solen har varit framme hela helgen, och man känner att den värmer. Snön börjar sakta sakta smälta bort, och fåglarna kvittrar igen. Och igår, då hängde jag ut lakan på tork i solen och blåsten, för första gången i år. Tänk så gott de luktade sen, doften spred sig i hela huset! Satte tulpaner i en vacker burk, vårstädade toalett och bytte till en ljus och fin matta. Alla dessa småsaker får mig att må bättre. Tog en kopp kaffe tillsammans med gårdskatten ute på altanen, och även fast det blåste lite kallt så var det ändå väldigt skönt. Jag och J planerade även vissa förändringar som ska göras i trädgården under våren och det gör mig också glad, att få det mysigt och mer tillfixat istället för kaos i rabatter och tujor som växt alldeles för fritt, alldeles för länge.

Och idag, tisdag, så känns det lite lättare. Fick lite feeling och började pensionsspara, inser att jag är i den åldern när det är dags att börja. *vuxenpoäng deluxe*

Kanske borde ha varnat i början för ett förvirrad inlägg, haha.

 

Kommentera

