rädslan att bli tråkig

Jag har inte skrivit jättemycket eller visat så många bilder här den senaste tiden. Jag har inte haft någon inspiration. Skriva har jag velat, men har känt att långa inlägg om ingenting kan bli tråkigt. Men idag kände jag såhär: då får det bli tråkigt. Jag skriver ju för min egen skull, så att jag själv ska kunna gå tillbaka och minnas hur jag tänker och känner just här och nu.

Jag känner att tiden rinner iväg lite för mig. På vardagarna hinner jag ingenting av det jag vill hinna, man är borta hela dagen och när man vä kommer hem är det annat som fixas.. matlagning, diska och duscha, varva ner och sen sova. Men allt annat då? Rensa bland prylar/papper, planera inför renoveringen, plocka, dona, möblera om… allt det jag sitter och dagdrömmer och planerar i huvudet på dagarna… det hinns inte med och man skjuter det till helgen. Som inte heller räcker till och så samlas saker på hög, och man blir stressad över att inte hinna allting man vill hinna. Detta gör mig tokig och galen. Hur ska man bli mer effektiv? Aldrig sätta på tvn kanske, vet att den förstör mycket. Även fast programmen är helt ointressanta sitter man där och glor och lyckas inte resa sig från den allt för bekväma soffan. Hum.

Renovering förresten. Vi tänkte att sista rummet på övervåningen måste bli klart innan det blir för kallt ute, så vi bara kan njuta av hemmet i vinter inte ha en massa ”måsten”. Men imorse kom vi fram till att farstun nog var ännu viktigare att sätta igång med och göra klar innan man kommer in med alla klafsiga och blöta höst/vinterskor. Tror knappast att farstun kommer ta så lång tid heller eftersom den är yttepytteliten. Just nu är det allmogegröna väggar med vitlaserad halvspånt, furutak och en plastmatta på golvet som jag tror är brun. (eller bara väldigt ingrodd.) Det är ingen idé att ”inreda” farstun eftersom den är oisolerad med englasfönster… men vi vill fräscha upp den lite och möblera den bättre så den inte blir lika trång. Sen ska vi även sätta in en ”sko-tork” till blöta vinterskor så de inte är isklumpar på morgonen när man ska iväg. Så måla måla måla och möblera, sen är det klart, en helg borde faktiskt räcka (hoppas jag).

Kommentera

