att ha målar-arm

Ingen tennis-arm här inte, utan målar-arm. Vi tog tag i farstun i helgen, precis som planerat. Det tog mig först flera timmar att bara städa ur den ordentligt. Johan erkände att farstun inte ens hade städats när han flyttade in för 4-5 år sedan.. så ja, det behövdes.

Johan fick börja vitlasera det gulnade furutaket medan jag flyttade över alla skor och allt bråte till förrådet. Sen när han var klar tog jag över och vitlaserade bröstpanelen på väggarna, så det blev en fräsch yta. Den var laserad med ett lager redan innan, men vi funderade först på att måla den grå. Sen insåg vi vilken tid det skulle ta att slipa och lacka alla kvistar, så vi valde att lasera den med ett lager till istället så den skulle ljusas upp och bli fräschare.

Sen var det dags för väggarna. De hade ju en allmogegrön färg innan, som vi inte ville ha kvar, så vi valde en ljus ljus grå nyans istället och hela farstun öppnades upp och blev mycket ljusare. Ikväll kommer jag måla ett lager till för att få det helt täckande men sen borde det vara klart och jag kan ställa tillbaka de saker som ska vara där. Resten av grejerna behöver vi både rensa och hitta nya ställen för. Kommer lite bilder sen när vi är klara…

Kommentera

