handkräm och bojkott

Smackar på mängder med handkräm på händerna en dag som denna. Märks att det är höst på riktigt när händerna blir torra och fnasiga som sjutton. Eller är det för att jag börjar bli gammal?
I alla fall. Måndag igen då. Var så gaaaaalet hungrig imorse, men är det 2-dag så är det. (tillägg: har alltså testat 5:2 sedan april, det funkar faktiskt). Drick något (vatten/te/kaffe) och bit ihop liksom.

Det är rätt mycket jag inte pratat om den senaste tiden inser jag.

Det senaste som hänt är i alla fall att jag och Johan har valt att bojkotta en livsmedelsbutik i Enköping. De har ofta dåligt kött, dåliga grönsaker och vi har även upptäckt att de smyghöjt priserna på det mesta. Så nu ska vi testa att handla på grann-butiken ”Willys” istället. Hade lite fördomar mot Willys, men efter att vi börjat besöka den butiken mer så insåg jag att de blivit fräschare sedan jag sist var där. Så medlemskap i Willys+ är ordnat och nu testar vi det här ett tag framöver.

Har dessutom försökt att komma igång med träningen igen. Var på gymmet i tisdags och gjorde mitt första pass på typ, 6 månader. Det jag kom fram till var detta: det var så galet tråkigt. Säkert för att jag inte hade någon plan eller något upplägg utan ”körde lite bara”. Haha. Att träna är ju ett av de där ”måstena” som jag har ont i magen över.. man vet att man måste röra mer på sig, men undviker det helst. Kanske blir att byta gym när detta kort går ut. Vi har ett gym precis vid jobbet, så jag har funderat om det skulle vara smart att väljer det för att inte längre ha några ursäkter. Att kunna gå direkt efter jobbet, för att ha det klart när man kommer hem. Smart va? Aja, det är en tid kvar så jag hinner fundera och kanske provträna på gymmet vid jobbet för att se vad jag tycker.

Kommentera

