Coco Chanel och lets go bananas!

Första dagen tillbaka på jobbet efter sjukdom, så jag är ju sådär lagom matt. Och inte nog med det, SJ har banarbete hela veckan, så de har satt in ersättningsbussar. Tar mig därför ca 2 timmar att komma till jobbet. Som tur är gäller det endast 4 dagar denna gång, så man står ut. (Vill inte ens tänka på i sommar när tågen är inställda under 5 veckor, hua!)

När jag låg hemma i soffan förra veckan hann jag se en hel del filmer som legat på hög, bland annat ”Coco avant Chanel” (Coco- Livet före Chanel), med Audrey Tautou.
Har ni sett den?
Det är flera scener där Coco går runt i en vit sidenpyjamas, modell större. Och dessa scener fick mig att inventera min egen pyjamaslåda…
Dels hittade jag en lila pyjamas med kaniner på, och även en där tröjan hade texten: ”lets go bananas” och byxorna hade banan-mönster. Ganska humoristiskt i och för sig, men var ju inte riktigt samma känsla som filmscenen. hehe.

Givetvis lyckades jag därför bryta mitt ”inte-köpa-saker-på-nätet”-löfte. Lindex hade nämligen 50% rea på några pyjamasar som jag tyckte var superfina och som kändes ”rätt”.

S0000007180471_F_W40_20141003124002 S0000007180628_F_W40_20141016150407
Dels en vit med diskret stjärn-mönster, och även en svart med vita/beiga kanter. Tog faktiskt en storlek större än jag normalt har för att få till den där ”Coco-känslan”. Paketet ska hämtas på lunchen så imorgon lär ni få en uppdatering om jag blev nöjd eller inte! ;)

Kommentera

